november 04, 2008

Lite mera info om jobbet!

Nu har vi fått lite mera info, dom ska inte tabort ledig veckorna, men dom kommer inte få jobba helgerna men ändå få betalt som om dom jobbade. Sen alla timmar dom inte jobbat men ändå fått betalt kommer dom få jobba igen och det bestämmer dom när det ska jobbas!
Men då skulle dom kolla om det går och ta ut föräldrapenning helgen då dom igentligen skulle få betalt fast dom inte jobbar. Blev ju ändå bra tillslut :) Nu får han ju längre ledig vecka, så nästan bättre än tidigare ;P
Idag har vi varit på växhuset, Johanna och Saga har lekt förfullt!
Och om Aina inte ligger på förlossningen på torsdag så ska vi åka och hälsa på dom i Sävast, roligt och se hur fint dom fått det i ny lägenheten :)
Elliot har fått några utslag på kroppen, så måste till BVC och visa upp dom imorgon, han är även jätte rosig om kinderna och har varit det några dagar, har tänkt att han haft feber när han haft så rosiga kinder men när jag kollat tempen så har det visat normalt!
Elliot och Johanna sover för länge sedan, Johan är och jobbar och jag sitter här framför dumburken ;P och gör ingen nytta alls igentligen, borde igentligen ta vara på timmarna jag får sova på nätterna, men har så himla svårt och sova då Johan jobbar natt...
Imorgon är det fika på stan med nåra mammor från familjeliv..
Ska även kolla på nått till dopet att ha på mig, inte länge kvar, det är ju på lördag och jag har fullt upp hela veckan!
Nu ska jag försöka gå och sova.
Ska stiga upp tjugo över sex imorgon, då Johanna ska på dagis..
Allt tar så himla mkt längre när man har två barn man ska göra i ordning före man far någonstans!
Skriv gärna under på namninsamligen angående LLT´s nya regler om att barnvagnsåkare måste betala!
Det är länken i föregående inlägg!
Näää det funkade ju tidigare med de utan problem, så varför gå och ändra!?
Lägger in bilder på dom små hjärtegrynen!



God natt och sov gott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå på söndag!?? Det är ju på lördag ????

Anonym sa...

Precis tänkte samma?! är det inte på lördag? Kraam!

Elin sa...

Ojj vet inte varför jag skrev söndag :P hehe.. Har ändrat det nu iaf :)

Anonym sa...

Haha, jag tänkte väl :)
Puss och kram