april 12, 2009

Lite bilder från Thailands resan!

Nu har vi landat lite sen vi kom hem, har varit jätte trött o haft ont i kroppen några dagar efter resan, men nu har de försvunnit, som tur är!
Lovade ju o lägga in lite bilder, så har suttit här o lagt in lite bilder på vad vi gjort o sett!
Skriver lite under varje bild...

Våran utsikt från ballkongen, helt underbar!!

Mitt, Johan och Jonas hotellrum!

Det fanns 3st pooler på hotellet!

Johan skulle ju promt köra vattenskoter första dagen ;)

Dykresan för Johan!

Jag och Joel följde med och snorklade samtidigt som Johan var o dök!

Tuk Tuk!!

Vi i gänget som var med!!

Shopping i Patong....

Elefanter!!!

Solnedgång från ballkongen.

Banglaroad!
PAARTY!

Man skulle spika ner spiken först o den som blev sist fick bjuda på snapps till alla dom som var med o spelade!
Kan ju påpeka att det oftast var dom som jobbade i baren som van, undra varför?!
Nyktras + att dom spikar nog några spikar varje dag :P haha..

En jätte trevlig kille frånAustralien som vi pratade med på en bar på banglaroad :)

Wat Chalong, ett buddistist tempel som vi var o kikade på.
Men såg bara 1 enda munk...
Var även på ett Kinesiskt tempel men fick inga bra bilder där ifrån!

Fruktmarknaden!

Sola o bada på stranden!

Mini golf på dino park!
Svin roligt!

Jag o Johan håller i en örn tror jag de var iaf haha...

The big budda!
Gaaaanska högt upp kan jag säga, man såg den vars man typ än var i Puket :P

Min o Johans ensamma kväll tillsammans på en jätte mysig resturang!

Håller i en leguan!!!

En stoooor gräshoppa på en solstol brevid oss på stranden!
Tror ni jag satt kvar nå länge? haha...


På monkey school.
Hade en bild på Johan o apan oxå men den råkade jag klicka bort när jag skull radera lite text....

Och nu till HÖJD PUNKTEN!!!!!!

Jag flög med en fallskärm eller vad jag nu ska kalla de efter en båt!
Och alla som känner mig väl så är jag höjdrädd, så de räcker o blir över!!!!!

Och allt gick suuuper bra!!!
Som Sara sa;
- Har man kommit upp så kommer man ner :P haha...

Finns en film neders på sidan så jag far iväg, svin fränt var de iaf!!!

En krabba!

Vi badar...

Beach resturangen...
Här kunde man beställa allt från Öl, Bacardi, Frukt shake, sandwich, hamburgare och mkt mkt mera!
Fanns ju massa på hela stranden men den här låg just vid oss vars vi var o hade våra solstolar då vi var på stranden!!!
Var ju bara där typ 3 ggr... Gjorde så mkt annat oxå!!


Här i denna resturang tillbringade vi säkert 4-5 kvällar och lyssnade på denna underbara sångare.
Han sjöng massa gamla låtar som till o med jag kunde sjunga med på ;) hehe..
Han kunde verkligen dra dit folk o verkligen bjuda på sig själv...




OBS! OBS! OBS!
FILM KLIPPET NI INTE FÅR MISSA!!!

Nu kallar sängen för min del!
Johan, Jonas o Marre är ute på olivers ikväll o shakar av sig lite grann, haha...
Ska försöka få skrivet nå blogg inlägg imorgon om jag hinner...
Jo just de, måste ju säga att Thailands resan har verkligen varit en utmaning för min del, som ni såg på bilderna så höll jag i en leguan, en örn, flygresan dit o hem, prövade äta grillade larver (gott som f*n tro mig!!), de åskade där väldigt mkt så fick vänja mig även med de, sen hur dom kör där man får då inte vara åkrädd haha och sen flygningen efter båten med fallskärmen... jaa de var då mkt som jag var rädd för men jag trottsade min rädsla o gjode saker ändå!!!!

God natt och Pussokram på er alla!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Såå fina bilder! vilken underbar semester! :) Så modigt av dig att våga åka :)/ Theresé

Morbror sa...

Jaha - eftersom du nu har gjort bort alla de bitar som du har varit rädd för.. vad har du nu att se fram emot? Sa ju att du skulle ta dom en och en, men nej - flera flugor i en smäll verkar vara din melodi, varför dra ut på plågan ! Ha ha haa.. ;o)
WOW ! Snyggt jobbat.

mari sa...

hej va skönt ni verkar ha haft de:-)och de hade gått bra med barnen ?=)
ja klart vi ska ta å ses...över en drink då kanske någon helg:-)
kram

Anonym sa...

Fint att äntligen få se bilder från resan..Mamma

Vitt, gammalt och nytt sa...

Hejsan på er!
ja, ni verkar ju också ha haft en härlig resa..och vi med:-)
Tufft av dig med paraglading..eller vad det nu heter:-) tror nog inte jag vågat upp i en sån ha ha. Jo just det...kan ju passa på att anmäla mig, Roger och Eric till erat bröllop:-) Ha det nu så bra så höres vi och synes vi..kramz Annica

Victoria sa...

Åh vad härligt allt ser ut att varit! Jag längtar tillbaka så himla mycket när jag ser alla dina bilder =) Hoppas ni hade det riktigt bra där nere!