december 10, 2008

Bakdag igår och idag!

Ja jag vet att jag inte gillar och baka :) Men måste ju offra mig nu inför julen så Johanna får lite julkänsla hon me :)


Igår bakade vi pepparkakor och rischoklad, det lyckades vi med iaf :) For till farmor och farfar så dom fick smaka på pepparkakorna Johanna bakat, där hos farmor kom vi på att vi skulle baka rischoklad, så fort var det gjort :)

Idag blir det lussekattsbak här hemma :) Ska köra iväg Johan till jobbet vid 13-tiden sen ska jag iväg o handla ingredienser, hur de nu stavas :P Sen ska Therese komma hit och baka med oss :) Om hon inte ändrat sig?! :) Men det tror jag inte :)

Har i ugnen en ungspannkaka, Johans moster hade ett jätte gott recept på ungspannkaka, så vi tänkte försöka lyckas med den oxå :) Hoppas den blir lika god här med :) Tycker alltid allt smakar godare när nån annan gör maten :)

Nu ligger Johan och Johanna o sover i soffan och Elliot sover i sin säng, ska gå och plocka ihop lite medans yrvädrena vilar :) Var idag på öppnaförskolan, idag fick vi med oss Johan oxå :) Johanna gjorde en Lucia, den blev jätte fin :) Ska dit på fredag oxå, dom skulle sjunga lucia sånger då och bjuda på fika :)

HA DET BRA, KRAMAR!











Dom var trötta i morse :) Men jag är alltid vaken med tuppen :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå vad mysigt ni verkar ha det.. Saknar er,... (spara lite mumsiga grejor till mig) thiii.. Puss pussar från Moster/lillasyster

Anonym sa...

Det verkar varmt och mysigt där de sover, kaske skulle du med sussa lite.. kram