december 20, 2010

Magsjukestugan! :/

Godmorgon..!
Elliot vaknade inatt kl. 01:30 och kräktes, inge kul alls med magsjuka..!
Stackars lillkillen, så vi har varit vaken sen dess.. Nu efter 5 st kräk attaker ligger han på soffan och har somnat.. Vet inte om det börjar bli bättre då det är längre o längre tid mellan gångerna och fast han druckit lite för mkt cola, men det vill ändå stanna kvar i magen, hoppas nu att de bara är en lindrig magsjuka.. Vill inte vara sjuk på julafton... Och speciellt inte magsjuka... En vanlig förskylning kan man ju vara med släkten men inte magsjuka!
Det blir jag som är hemma idag med Elliot, fan så taskigt att jag missar praktiken, förra veckan vabbade jag 3 dagar, så tror inte dom är allt för glad på mig... Men vad ska man göra då ens barn är sjuk, tjänar ju mera pengar på att jag är hemma än Johan... Då jag bara får CSN-bidrag nu då jag pluggar..
Annars är allt helt okej med oss.. Jag har jobbat hela helgen, fredag hade jag först praktik och sen direkt raka vägen och jobbade eftermiddag, lördag jobbade jag 15:40-15:40, till dagen efter, alltså ett dygn pass.. Det gick bra, ska jobba det på nyårs afton oxå... Jag får verkligen hoppas på att inte jag hamnar i magsjuka nu, har ett pass inbokat 23:e december, och behöver verkligen jobba då...

Idag är det exakt 1 månad kvar tills vi åker till Thailand.. Fyy såå vi längtar...

Nu ska jag ta och vila en stund på soffan, lär inte bli så mkt vilande idag sku jag tro, då han ändå är pigg mellan gångerna han kräks + att Johanna är hemma och då är de liv i luckan ;P

Ha en jätte bra dag allesammans!
Kram

1 kommentar:

Angelica sa...

Hej! Ursäkta för ett sent svar, men tröjan finns att köpa på Gina Tricot :)