december 02, 2010

Natt blogg! :)

Mina barn har av någon rolig andleding fått för sig att helt och hållet tjorva med sovandet just denna vecka då Johan jobbar natt. Elliot har somnat där kring 19:30-tiden och sen vaknat hur pigg som helst kring 20:00-20:30 tiden, alltså en liten power napp på sisådär 1-1½ timma. Johanna har inte alls vart trött förens då klockan börjar närma sig den tiden då Elliot vaknar och då är det inte ens en tanke på att hon vill sova.. Så dom har hela denna vecka gått och sovit klockan ca. 00:00-tiden.. Skiiit kul eller så inte! :)
Så nu har barnen just somnat och jag sitter här i mörkret och tänkte jag skulle plugga lite grann inför provet imron. Blir att vi åker till Happis imron, det blev ingen övetid för Johan som dom sa först, då han jobbat lite för mkt :) Han fick helt inte vara på jobbet fredag natt :) hihi..
Men det blir bra, för då kan vi åka till Happis och slösa lite pengar :) Alltid kul de..

Uppdatering om Sara:
Hon ligger inne på BB nu, men inte med någon bäbis utan hon har eventuellt åkt på havandeskaps förgiftning.. Eller en början på det, hon har detdära i urinet och sen har hon högt blodtryck och sen var det nå mera oxå, men inte nå jag la på minnet... Så vi får se vad som händer och sker, kanske kommer det en bäbis här snart :) Och jag blir moster, för första gången :) Och mina vild djur får en kusin :) hihi.. Spännande spännande!

Nu ska jag sätta igång och plugga ett slag och sen sova så man är pigg och allert imron då det är dax för provet!
Sov så gott allesammans, kram!

1 kommentar:

Linda sa...

Du har inte provat att bara helt sonika bara säga åt barnen att det är natti natti, punkt slut.
Att de inte får komma upp och vara vaken till midnatt. Barn ska ju sova den tiden. Speciellt under veckorna då det är vardag med jobb, dagis och studier.
Nog har Anton testat detsamma, att vakna och komma upp och verka piggelin. Men det är bara att vara konsekvent och säga att det är sovdags. Första gångerna är det jobbigt, gråt och protester men sen är det inga problem alls.