januari 09, 2009

Ganska fattig man blev :/

Var och besökte tandläkaren igår, en tand som gått sönder och hela kalaset gick på 1500kr, inte nog med de så har jag en tandställningsräkning som ska betalas nu den här månaden som går på lika mkt, så 3000kr i bara tandkostnad på en månad.
Nåja inte varje månad det är så dyrt men ändå!
Länge sen man skrev i bloggen!
Har haft mkt och göra nu under jul o nyår och sen när vi kommit hem har vi bara tagit det lugnt, Johan börjar inte jobba fören på måndag så än har vi han hemma och det gillar verkligen vi :)
Under jul o nyår var vi borta från den 18/12 till den 1/1, tror jag det var!
Har varit både i Töre och Happis och lite i Finland, hunnit umgås med vänner och släktingar!
Kändes skönt och komma hem o sova i egen säng!!!!
I onsdags var jag till Ullrica och skulle inte alls stanna länge, men blev där ett tag iaf, hon frågade om jag visste hur man spände åt bältet i bilbarnstolen deras som dom lånat av en kompis eftersom vi hade samma märke!
När jag skulle visa den så visade det sig att allt var helt felmonterat gällande bältet på stolen, när dom fick stolen fanns inga bälten eller nå fast så dom hade satt som dom trodde det skulle vara men de var inte rätt alls :) Så tog väl kanske 2,5timma och fixa den :) Men glad att jag kunde hjälpa till :)
Annars då så händer väl inte så mkt, Jonas kom igår och ska idag och kolla lite jobb och så.
Ska väl på banken idag och flytta över pengar från resekontot och bli ännu mera fattigare, ska nämligen betala resan till Thailand, och den är inte billig :)
Och just de, igår satt Elliot jätte länge själv :) Så duktig han är!!
Ha det bra, kramar!!

1 kommentar:

Anonym sa...

visst vet du att du har 300 :- per år till tandläkaren och om det överstiger en viss summa så betalar du bara hälftern eller nåt sånt men minns inte hur mycket (står på fks hemsida)