oktober 17, 2009

2009-10-17

Hallåå.. Här är de full rulle, Johanna har verkligen en jobbig period just nu, hon härjar på för fullt :) Ritat på väggen idag i hallen, där vi nyss tapetserat, eller nyss o nyss men sist iaf.. Där måste de ju bytas igen, innan man någongång flyttar, dom är ju så jävla petnoga här på Lulebo.
Sen håller hon på o lyfter och skriker till Elliot, hon tror hon kan bestämma över han, men tyvärr resulterar de till att Elliot gråter och blir lessen...
Elliot har oxå en värsta 1 års trots, om de finns nå sånt.. Elliot har då de ;P haha..
Han visar verkligen sin vilja, men de är ju en bra egenskap, men inte när jag är själv med barnen :) haha..
Imorn ska vi få lunch gäster ;) Farmor o Farfar ska komma hit o äta lunch, men de är inte jag som lagar lunchen, de gör gulliga farmor, ingen lagar lika goda blodplättar som hon... Dom kommer hit för att jag ska slippa stressa till bussen sen då jag ska till Töre... Nog är dom gulliga allt!
Sen somsagt ska jag till Töre med bussen, känns som att jag inte ids sitta hemma själv med barnen då Johan jobbar 6-17 imron oxå... För vi ska ändå fara till Happis imron och då kan han ju lika plocka upp mig imron då han slutat jobbet... Så får man träffa Töreborna lite ;) Saknar ju alla där oxå.. Men som kanske alla vet har jag haft extremt mkt i skolan tidigare, så har verkligen inte hunnit fa någonstans...
Till veckan blir de besök i Pitkäjärvi några dagar, behövs köpas vinterskor till barnen och även till mig själv.. Får se om man tar en tripp till IKEA då vi lika är där..
Sen även på Rajalla :) Har även lovar lilla prinsessan och fara och bada någonstans där, får se vars de blir...
Johanna har ju alltid sovit med oss i våran säng (jag vet, de är svin trångt, haha) men nu händer de grejer (peppar peppar ta i trä) hon har sovit 2 nätter i rad HELT själv i hennes rum, hon är så stolt på morgonen då hon vaknar o kommer på sig själv att gon sovit hela natten där själv, igår vaknade hon på kvällen, då gick Johan tillbaka med henne o sa till henne;
- Nu är de natt, nu ska man sova.. Sov gott..
Och hon somnade hon om :) Utan någon protest :)
Snacka om att man blir stolt över henne...
Annars i veckan har jag hjälpt söta rara Therese och rensa inför flytten till Micke...
Nåja, nu är de film tajm för mig och Johan..
Ha en underbar vecka allihopa, om jag inte får tag i någon data och uppdatera något under veckan... Kramkram! <3

Nu ringde Peggie och jag ska gå över o vara barnvakt till hennes små Hulliganer!
Dom ska och handla lite på Kvantum!

2 kommentarer:

Hema sa...

å inte har du ringt heller å sagt att ni är i stan :( snyft.

Myran sa...

Det hyset gjorde Gabriel på mitt rum, men sån tur är där vita väggar, så jag lär måla om där innan man flyttar! =)